Adopce na dálku – nárok na vzdělání?

Nedávno jsem někde četl článek o adopci na dálku. Zaujalo mne to a proto jsem si na internetu o tématu vyhledal víc informací. Zjistil jsem, že se na českém trhu adopcí zabývá celkem dost neziskovek.

A je podle mě super, že něco takového existuje. Jsou rodiny, které mají třeba hodně dětí a nemají finanční prostředky na to, aby mohly všechny jejich děti chodit do školy. Slyšel jsem dokonce příběh chlapce, který měl jenom matku a dalších 12 sourozenců, které musela živit. Žehlila prádlo na zakázku, ale stejně přežívali horko těžko. Někteří rodiče si myslí, že je v takových případech vzdělání  zbytečné a raději děti posílají pracovat. Podle mě jim nelze nic vyčítat. Dá se to pochopit.

Nicméně právě díky adopci na dálku chodí do školy spousta takových dětí.

Vybrat si lze z několika dětí z různých zemí. Ročně vás to vyjde asi na pět tisíc korun.

 

adopce
adopce

Skvělé je, že jste dokonce s dítětem v kontaktu. Píše vám dopisy a navíc máte přehled o tom, jak si ve škole vede. Můžete mu zasílat i drobné dárky.

Takže si říkám, že letos asi nenadělím sám sobě žádný dárek, ale dopřeju vzdělání nějakému dítěti. Co vy, máte zkušenosti s adopcí na dálku? Šli byste do toho?

Zanechat Odpověď

